zaterdag 16 juni 2012

Octopus Tol

Tijdens dit EK zal ik zo vaak als mogelijk proberen iets te schrijven over leuke, opvallende, vreemde zaken rondom het toernooi. Deel 6: een prognose.

Octopus Tol

Vorige week mocht ik, aan de vooravond van het EK, in een goed gevulde grote zaal van Cultuurpodium Boerderij babbelen met voetbalschrijvers Hugo Borst en Iwan Tol. We hadden het over hun boeken, Oranje, toernooivoetbal en meer. Het werd laat en leuk.
Aan het einde van het gesprek stelde ik de heren de vraag: wie wordt er Europees kampioen?

Iwan: Spanje.
Ik: Spanje?
Iwan: Ja, Spanje. Wil je dat ik Oranje zeg?
Ik: Nee, helemaal niet. Maar leg uit, Spanje...
Iwan: Ja, gewoon het beste team. Prachtige spelers, ik zou niet weten wie ze kan verslaan.
Ik: Oké, en Oranje?
Iwan: Tsja, ik ben bang voor een vroege aftocht.
Ik: Jij ook, Hugo?
Hugo: Nee, ik zie het wel positief in. We pakken die Portugezen gewoon en de Denen ook. Maar let ook op die Fransen, mensen. Dat is de Dark Horse.

Enfin, wie de beste boeken schrijft, mag u zelf bepalen. Maar feit is dat Iwan Tol het meest lijkt op Octopus Paul. Hou in de gaten die man, en vooral: lees zijn boeken!


vlnr: Iwan Tol, Dennis Westendorp, Hugo Borst, Lil' O me

Geen opmerkingen:

Een reactie posten