vrijdag 15 juni 2012

Nietsberichten

Tijdens dit EK zal ik zo vaak als mogelijk proberen iets te schrijven over leuke, opvallende, vreemde zaken rondom het toernooi. Deel 5: nieuws in de kantlijn.

Nietsberichten


Als je het dit EK van Oranje moet hebben, word je niet vrolijk. Het voetbal in het algemeen is erg aardig, maar 'onze jongens' stellen diep teleur. In dat geval vind je troost bij de onzinberichten in de kantlijn. De website van het AD is daarbij mijn favoriete site. Geen ander medium weet zoveel nietszeggende nieuwsfeiten in een kb te proppen, als mijn oude werkgever.

Voor wie, net als ik, geniet van nutteloze informatie loont het vooral om 's morgens vroeg de website af te struinen. Wanneer onze nationale groene stroomsnor bij VI Oranje weer wat onzin heeft zitten brommen, is dat voor het AD al nieuws. Ook compleet nutteloze en in veel gevallen ongefundeerde onderzoekjes worden tot buitenproportionele grote opgeblazen. Zo weet ik dat 'de Nederlander' het liefst bier drinkt met Dirk Kuijt, dat teams die spelen in zwarte shirts meer overtredingen maken en dat veel mannen Oranje liever zien winnen dan dat ze hun vrouw een beurt geven.

Ook moet de hoofdredacteur van de populaire website inmiddels een verrekte hamstring hebben opgelopen na het intrappen van alle open deuren. Zo is het bijvoorbeeld nieuws dat Oranje niet vaak wint van Duitsland en dat Gradje, die Oranje-fan met indianentooi, denkt dat Nederland wint. Door goals van Huntelaar uiteraard, want dat denkt iedere opportunist.

 Nee, voor mij stort een wereld in als Nederland er zondag inderdaad uit wordt geknikkerd. Niet eens zozeer omdat ik Oranje niet meer zie spelen, want zeg eerlijk, daar knap je echt niet van op. Maar vooral omdat ik al die lulkoek in de marge zo ga missen. Mijn droom? Maandagmorgen in het AD lezen: "Van Persie na mirakel van Charkov: Tijdens het eten van een boterham met salami zag ik het licht."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten