maandag 21 juni 2010

Voor even aan kop


Het invullen van voetbalpools is nooit mijn specialiteit geweest. Dat wil zeggen, het inschatten van de juiste score. Het opschrijven op zich is het probleem niet, alleen zit ik vrij structureel naast de juiste uitslag. Dat komt door eigenschappen van mij die tamelijk irritant zijn: ik gok teveel op de verrassing en ik meen er een beetje kijk op te hebben. Vermoedelijk doe ik dat eerste (ik zweer het, het is niet bewust)zodat ik achteraf kan zeggen: zei ik toch, dat je op die Grieken moet letten. Maar ja, dat zul je dan net zien, in 2004 gokte ik op Portugal als nieuwe Europees kampioen en dus niet op Griekenland. Overigens is het voorspellen van de juiste eindwinnaar wel een kwaliteit van mij. Dat Brazilië (2002), Italië (2006) en Spanje (2008) het toernooi zouden winnen, zag ik allemaal aankomen. Alleen denk ik dat ik dit jaar met Engeland geen hoge ogen ga gooien.
En dat heb ik dan weer, want nu ga ik een keer wel goed in de twee pooltjes waarin ik meedoe. In beide spellen sta ik zowaar aan kop! Maar ja, voor hoe lang nog... Ik vrees het ergste. Daarom heb ik maar snel een screenshot gemaakt van het eervolle moment. Zodat ik straks, als ik op 11 juli in de grijze middenmoot ben geëindigd, kan zeggen: "gelukkig hebben we de foto's nog".

Nagekomen bericht: Inmiddels ben ik al gezakt naar plaats twee; Ik zei het toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten