donderdag 30 december 2010

Lijstjes van 2010: Mijn 5 momenten van 2010

5. Dit jaar had ik als doel om de halve marathon binnen de 1:30 af te leggen. De 10 kilometer wou ik graag onder de 40 minuten lopen. Voor beide doelen faalde ik hopeloos. Dankzij blessures, gebrek aan tijd om te trainen en slechte vorm werd mijn halve marathon van Leiden een waarlijk drama. Mijn suikerziekte brak me ook nog op waardoor ik na een lijdensweg van 1:39 over de finish kwam. De 10 kilometer van de Autoloosloop begon uitstekend. Helaas kwam de man met de hamer na 7 kilometer heel hard achter me aan om me vol om m'n kop te slaan. Uiteindelijk kwam ik ongeveer 50 seconden tekort.

4. Omdat ik het geluk heb dat ik mag werken voor het voetbalblad GOAL!, kom ik nog weleens op bijzondere voetbalplekken. Zo mocht ik anderhalf jaar geleden het veld op tijdens een training van Jong Oranje. Ik zag daar John Goossens afwerken op het doel. Zijn schoten vertrokken als kanonskogels van zijn voet. Toen ik dit jaar met hem afsprak voor GOAL! liet ik de kans niet aan mij voorbij gaan: ik vroeg hem of hij een paar ballen op mij kon schieten. De eerste bal die hij schoot ging loeihard de kruising in. Ik dook stijlvol maar kansloos. Ik was benieuwd of het schot in de Eredivisie een doelpunt was geweest. John zei: "Die bal had ook Van der Sar niet gepakt.".
3. Je had erbij moeten zijn: Writers Unplugged met Nico Dijkshoorn. De Boerderij was bomvol. De huisdichter van De Wereld Draait Door vertelde zo enthousiast en gepassioneerd over muziek, dat de avond voorbij vloog. Als interviewer / presentator had ik het makkelijk, want aan Nico hoef je niet veel te vragen om het gesprek op gang te houden. 
2. Dit is de nieuwe auto van mijn vriendin. Die had ze niet nodig gehad als ze op 15 november, op de A12, niet was geschept door een vrachtwagen. Ze slingerde van de rechterweghelft naar de linker, midden in de spits. Vijf auto's knalden achter haar op elkaar, maar zelf bleef ze wonderwel ongedeerd. De vrachtwagen heeft het zien gebeuren, stopte, zette zijn alarmlichten aan en reed vervolgens toch maar door. Gelukkig gaat met mijn vriendin en de andere slachtoffers van het ongeluk alles prima. De held achter het stuur van de vrachtauto is tot op heden spoorloos.


Boaz en ik onderwater.

1. Het mooiste moment van dit jaar, en van mijn leven: de geboorte van mijn zoontje. Op 20 januari kwam Boaz ter wereld. Dit jaar heb ik al zoveel fantastische momenten met hem meegemaakt. Sterker nog: iedere dag is een nog groter feest. Dat mag een cliché zijn, dat mag burgerlijk klinken, het interesseert me geen hol. Boaz heeft mijn leven verrijkt. Ik weet zeker dat 2011, mede dankzij mijn zoon, een schitterend jaar gaat worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten